Mijn winkelwagen

U heeft geen items in uw winkelwagen.

Klantenservice: klantenservice@fietsnet.nl

Onze klantenservice is open Customer service is closed

Klantenservice

 

Fietsnet.nl

Ir. Hanlostraat 15

7547 RD Enschede

KVK-nr:

56433573
BTW-nr: 852122986B01
IBAN-nr: NL73RABO0171928040
BIC-nr: RABONL2U

Openingstijden:

Vandaag geopend Customer service is closed uur

 
E-mail: klantenservice@fietsnet.nl
 

Klantenservice

Vragen? Klik op één van de onderwerpen hierobven om te kijken of uw vraag ertussen staat. Niet gevonden wat u zocht? Neemt u dan via e-mail contact met ons op.

Naar boven

Verzending en bezorging

Levertijd
Het grootste gedeelte van onze fietsen leveren wij binnen 5 werkdagen. Fietsnet heeft een grote voorraad. Daarom kunnen wij de meeste fietsen op deze website snel leveren. Wanneer u voor 16:00 uw bestelling plaatst en afrekent met iDEAL of creditcard leveren wij de fiets binnen de volgende 5 werkdagen bij u af.

Levertijd bij vooruitbetaling
Wanneer we uw betaling hebben ontvangen, dit kan tussen de 1 en 3 werkdagen duren, maken wij uw fiets gereed en zal de fiets binnen 5 werkdagen bij afgeleverd worden. Wanneer u de fiets sneller geleverd wilt hebben kunt u in plaats van vooruitbetaling kiezen voor betaling met iDEAL of creditcard.

Kies de gewenste leverdatum
U kunt over een periode van maximaal één week uw leverdag zelf inplannen. Dit is alleen mogelijk wanneer u betaalt via iDEAL of creditcard.

Niet thuis bij bezorging
Wanneer u niet thuis bent zal onze vervoerder uw fiets bij uw buren aanbieden. Wanneer dit niet mogelijk blijkt wordt de fiets mee terug genomen en zal onze vervoerder een nieuwe leverafspraak met u maken.

Bezorgkosten
Fietsnet bezorgt uw fiets in Nederland en België! Wij bezorgen geen fietsen buiten Nederland en België. (We do not deliver bikes outside of The Netherlands and Belgium)

Fietsen € 29,00 -
Accessoires € 6,75 -
Bezorging in België € 47,50

Naar boven

Garantie en Retourneren

Beschadigingen en defecten bij aflevering
Onze fietsen worden met zorg afgemonteerd en gaan zonder schade de deur uit. Mocht er tijdens het transport schade ontstaan aan uw fiets dan lossen wij dit voor u op. Bijkomende verzendkosten nemen wij voor onze rekening. Daarom vragen wij u om uw fiets bij ontvangst goed te controleren op beschadigingen. Heeft uw fiets beschadigingen? Dan vragen wij u om deze binnen 24 uur na bezorging via de e-mail (het liefst met foto) bij ons te melden.

14 dagen bedenktermijn (herroepingsrecht)
Wanneer u niet tevreden bent met uw product kunt u het artikel ruilen of retourneren (terugsturen) als u dit binnen 14 dagen aan ons meldt. Het product moet dan wel in orginele en ongebruikte staat zijn; in het geval van een fiets mag er dus nog niet op gereden zijn! In deze periode kunt u gewoon op de fiets zitten om te kijken of de framemaat goed is en uw fiets van alle kanten bekijken om er zeker van te zijn dat dit de fiets is die u wilt. Bij het terugsturen van de fiets moet u deze in de originele, onbeschadigde verpakking terugsturen. Wilt u gebruik maken van uw bedenktermijn, dan kunt u dit aan ons melden via het contactformulier of via e-mail. Wij sturen u dan een retourformulier toe die u kunt invullen. Wij vragen u om het product dan zo snel mogelijk terug te sturen maar uiterlijk binnen 14 dagen na het ontvangen van het retourformulier. De verzendkosten voor het terugsturen zijn voor uw rekening.
 
Garantie
Als u een fiets koopt bij Fietsnet.nl krijgt u altijd fabrieksgarantie. In het geval van een defect kunt u contact opnemen met ons via het contactformulier. Natuurlijk heeft uw fiets onderhoud nodig – dit kunt u laten verrichten bij een merkdealer. De kosten die u maakt voor dit onderhoud vallen niet onder de fabrieksgarantie. Mocht er bij het onderhoud een defect aan  de fiets worden ontdekt vragen wij u om eerst contact met ons opnemen.

Garantietermijn
Bij het verlenen van garantie houden wij de richtlijnen van de fabrikant aan; de garantietermijnen hieronder zijn dan ook richtlijnen. Voor informatie over de precieze voorwaarden kunt u het best de website van de fabrikant van uw fiets bezoeken.

Frame en voorvork
Bij normaal gebruikt krijgt u tot 10 jaar garantie op materiaal- en constructiefouten van het frame en de vaste voorvork. Voor een verende voorvork geldt een garantietermijn van 1 tot 3 jaar.

Onderdelen op de fiets
Bij normaal gebruik heeft u tot 2 jaar garantie op materiaal- en constructiefouten. Op onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn zoals de banden, ketting, tandwielen, kabels en remblokken geven wij geen garantie tenzij er sprake is van een materiaal- of constructiefout.

Accessoires
Op accessoires en overige producten hanteren wij een garantietermijn van 1 jaar. Als u bij het bestelde product een garantiebewijs heeft gekregen dan gelden de voorwaarden op dit bewijs.

Hoe vraagt u garantie aan?
Wanneer u een garantiegeval bij ons wilt melden kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier of via de e-mail. Wij vragen u dan om een foto van het kapotte onderdeel, uw bestelnummer én het framenummer van de fiets mee te sturen. Wij nemen dan binnen één werkdag contact met u op.De verzendkosten voor het toesturen van de fiets vallen alleen in de eerste maand voor onze rekening; na deze periode betaalt u de verzendkosten zelf. 

Naar boven

Annuleren

Wanneer u betaald heeft maar uw bestelling toch wilt annuleren kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Als wij uw product nog niet verstuurd hebben zullen wij uw bestelling annuleren. Wanneer het product wel verstuurd is kunt u het product retourneren.

Betalen

Hieronder staat beschreven op welke manier u kunt betalen bij Fietsnet.

iDEAL
Wanneer u internetbankieren heeft bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank of de Triodos Bank kunt u gebruik maken van iDeal. Bij iDEAL kunt u tijdens het bestelproces afrekenen in de online betaalomgeving van uw eigen bank. Met iDEAL betaalt u dus vooraf.

Rembours (Pin of contact bij aflevering betalen)
U kunt bij Fietsnet kiezen voor rembours betalen, dan betaald u per pin of contant aan onze bezorger als u product wordt gebracht. De kosten voor deze manier van betalen zijn 7,95.

Credit card
U kunt bij Fietsnet betalen met een credit card van Visa, MasterCard, American Express, Maestro en Banccontact/Mister Cash. Uw creditcard gegevens worden via onze beveiligde SSL verbinding veilig verzonden. Samen met uw creditcard organisatie zorgen wij voor een goede afhandeling. Pas op het moment dat wij uw bestelling verzenden wordt u creditcard belast.

Vooruitbetaling
Bij vooruitbetalen maakt u na het afronden van uw bestelling het geld over op de rekening van Fietsnet. Dit kunt u doen in de internetbankieren omgeving van uw bank of per acceptgiro overschrijving die u naar de bank stuurt. Bij de overboeking moet u het ordernummer vermelden uit uw bestelbevestiging.

Rekeninginformatie Fietsnet (bij vooruitbetaling)
Fietsnet.nl B.V.
Rabobank rekeningnummer: NL73RABO0171928040

Heeft u internetbankieren?
Overweeg dan om gebruik te maken van iDEAL. Bij een iDEAL betaling weet Fietsnet gelijk of de betaling gelukt is. We hoeven dan niet te wachten totdat uw betaling bij ons op de rekening staat, wat normaal tussen de 1 en 3 dagen kan duren.  

Fietsenplan
Helaas kunt u bij ons geen fietsen bestellen via het Fietsenplan. Het is uiteraard wel mogelijk om op de factuur de naam van uw werkgever te vermelden; dit kunt u zelf aangeven in het bestelproces.

Annuleren?
Wanneer u betaald heeft, maar uw bestelling toch wilt annuleren kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Als wij uw product nog niet verstuurd hebben zullen wij uw bestelling annuleren. Wanneer het product wel verstuurd is kunt u het product retourneren. Na het doorgeven van uw rekeningnummer zullen wij uw geld zo snel mogelijk teruggstorten, in ieder geval binnen 10 dagen.

Naar boven

Uw bestelling

Bestellen bij Fietsnet gaat snel en eenvoudig. Pas na de bevestiging is de bestelling definitief. Ook daarna kunt u nog binnen 14 dagen uw product retourneren.

Stap 1 Winkelwagen

  • Druk op de knop “in winkelmandje” om een product toe te voegen. Bij aantal kunt u gemakkelijk het aantal exemplaren dat u wilt bestellen aanpassen.
  • Wanneer u verder wilt winkelen drukt u op de knop “verder winkelen”
  • Door in de winkelwagen op het kruisje achter het product te drukken, verwijdert u de bestelling.
  • Klaar? Dan klikt u op de knop doorgaan met bestellen.

Uw gegevens

  • U kunt kiezen om te bestellen zonder een account te maken, een nieuw account aan te maken of in te loggen met een bestaand account.
  • Klaar? Klik dan op de knop “Volgende”

Uw gegevens – Postadres

  • Voer nu uw gegevens in.
  • Onderaan de pagina kunt aanvinken of u uw bestelling naar uw postadres wilt laten versturen of naar een ander wilt laten verzenden. Wanneer u de fiets zelf wilt komen ophalen kiest u voor de eerste optie. Wanneer u kiest om uw bestelling naar een andres te laten verzenden moet u de adresgegevens van dit verzendadres invullen.
  • Klaar? Klik dan op de knop “Volgende”

Stap 2 Verzendmethode

  • Kies de dag waarop u uw fiets graag wilt ontvangen

Stap 3 Betaalmethode

  • Bij Fietsnet kunt op de volgende manier betalen:
  • Betalen bij ontvangst (alleen betalen met pin  pas)
  • iDEAL internetbankieren
  • Credit card (VISA, Mastercard, American Express, Maestro en Banccontact/Mister Cash)
  • Vooruitbetaling (overboeking)
  • In het geval van vooruitbetaling vragen wij u om het volledige bedrag (inclusief BTW) over te maken op ons rekeningnummer: 171928040 (IBAN: NL73RABO0171928040). Bij betalingskenmerk moet u het Ordernummer vermelden.
  • Betaalmethode geselecteerd? Klik dan op de knop “Volgende”

Stap 4 Overzicht

  • U krijgt nu een overzicht van uw bestelling te zien.
  • Is alles in orde? U kunt nu de bestelling afronden. Klik op de knop “Bestelling afronden”
  • Wilt u nog iets wijzigen? Klik op de knop “Wijzig bestelling” en pas uw gegevens aan.

Stap 5 Betalen

  • Wanneer u betaald met iDeal of met CreditCard wordt u nu doorverwezen naar de betaalomgeving van onze betalingsprovider Ogone. Zij handelen de financiele transactie met u af in een bescherme omgeving.

Stap 6 Bedankt

  • Nadat u de betaling heeft gedaan krijg u van ons een bestellingsbevestiging waarop uw ordernummer vermeld staat en het e-mail adres waar wij de bestellingsbevestiging aan verstuurd hebben.

Komt u er niet uit? U kunt onze klantenservice bereiken via klantenservice@fietsnet.nl.

Naar boven

Framemaat berekenen

Een juiste framemaat zorgt voor meer comfort en fietsplezier. Hieronder helpen wij u op weg om uw framemaat te bepalen. Wanneer u echt twijfelt over uw framemaat kunt u op afspraak langskomen op ons afhaalpunt in Hengelo.

De tabellen hieronder geven u een indicatie van de benodige framemaat. Aan de tabellen kunnen geen rechten aan ontleend worden.U bent dus zelf verantwoordelijk voor de bestelde frame maat.

Damesfiets

Lichaamslengte       Framemaat      Framemaat      
155 - 165 cm 43- 47 cm XS - S
165 - 170 cm 45 - 49 cm S - M
170 - 175 cm 49 - 53 cm M
175 - 180 cm 53 - 57 cm M - L
180 - 185 cm 55 - 57 cm L
185 - 190 cm 57 - 61 cm L - XL
190 - 195 cm 59 - 61 cm XL
195 - 200 cm 59 - 65 cm XL

Herenfiets

Lichaamslengte       Framemaat      Framemaat      
155 - 165 cm 47 - 49 cm S
165 - 170 cm 49 - 51 cm S - M
170 - 175 cm 51 - 53 cm M
175 - 180 cm 53 - 57 cm M - L
180 - 185 cm 55 - 57 cm L
185 - 190 cm 57 - 61 cm L - XL
190 - 195 cm 61 - 63 cm XL
195 - 200 cm 63 - 65 cm XL - XXL

Mountainbike 

Lichaamslengte       Inch                   Framemaat       Framemaat
150 - 165 cm 14 - 16 inch 35 - 41 cm   XS
165 - 170 cm 16 - 17 inch 41 - 44 cm  XS - S
170 - 175 cm 18 - 19 inch  44 - 48 cm  S - M
175 - 180 cm 19 - 20 inch 48 - 51 cm  M
180 - 185 cm 20 - 21 inch 51 - 52 cm  M
185 - 190 cm   21 - 22 inch   52 - 54 cm  M - L
190 - 195 cm  22 - 23 inch  54 - 56 cm  L
195 - 200 cm  23 - 24 inch  56 - 63 cm L - XL

Racefiets

Lichaamslengte       Framemaat      Framemaat      
< 150 cm 43 - 47 cm XS
150 - 165 cm 47 - 50 cm S - M 
165 - 170 cm 50 - 52 cm 
170 - 175 cm 52 - 55 cm   M - ML 
175 - 180 cm 55 - 58 cm  ML
180 - 185 cm 58 - 61 cm  ML - L 
185 - 190 cm 60 - 62 cm  L - XL 
190 - 195 cm 61 - 63 cm  XL  
195 - 200 cm 63 cm >  XL

Kinderfiets

Wielmaat 12" 16" 18" 20" 22" 24" 26"
Kledingmaat 98 - 104 104 - 110 110 - 116 116 - 122 122 - 128 128 - 140 140 - 152

Naar boven

Verzekering afsluiten

Wanneer u u een fiets toevoegt aan uw winkelwagen (+ in winkelwagen knop) kunt u het vinkje voor verzekeren aanvinken. U krijgt nu een pop-up scherm te zien waar u uw postcode invult, ons systeem berekend dan uw verzekeringspremie, uw prijs wordt dan in het volgende pop-up scherm getoond. U kunt nu kiezen of u de fiets wilt verzekeren of niet.

Wanneer u via Fietsnet een verzekering afsluit betaalt u de premie niet aan Fietsnet maar aan Enra verzekeringen. De premie + één keer € 5,00 certificaatkosten worden door middel van een eenmalige machtiging van uw rekening afgeschreven. Hiervoor hebben wij dus uw bankrekeningnummer nodig, tijdens het bestelproces wordt u gevraagd uw rekeningnummer in te vullen.

10 dagen nadat uw fiets door ons afgeleverd is wordt de premie + € 5,00 certificaatkosten door Enra van uw rekening afgeschreven. Uiteraard gaat de verzekering in op het moment dat uw fiets afgeleverd wordt, u kunt dus gelijk onbezorgd fietsen. 2 weken nadat uw fiets bezorgd is zal Enra de verzekeringspolis naar u toe sturen.

Bedenktermijn van 14 dagen

Op de fietsverzekering van ENRA heeft u een bedenktermijn van 14 dagen nadat u de polis toegestuurd heeft gekregen. Binnen die periode kunt u uw verzekering kosteloos annuleren door een e-mail te sturen naar polisafdeling@enra.nl of een brief te sturen naar ENRA verzekeringen B.V. Postbus 210, 1610 AE Grootebroek of via fax: 0228-520011.

Naar boven

Klachten

Bij een klacht helpen wij u zo snel mogelijk deze te verhelpen. Als u een klacht heeft kunt u contact opnemen met onze klantenservice, omschrijft u dan zo goed mogelijk uw klacht zodat wij u nog beter en sneller kunnen helpen. Contact opnemen kan per e-mail of per post. Onze klantenservice zal de klacht bekijken en proberen de klacht naar ieders tevredenheid op te lossen.

Onze gegevens:
Fietsnet.nl
Ir. Hanlostraat 15
7547RD Enschede, Overijssel
klantenservice@fietsnet.nl
        
Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging. Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.

Mocht u hier geen prijs op  stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met Stichting Webshop Keurmerk waar Fietsnet bij is  aangesloten. Is de klacht door hun bemiddeling nog steeds niet opgelost? Dan bestaat de mogelijkheid om uw geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC).

Naar boven