Mijn winkelwagen

U heeft geen items in uw winkelwagen.

Info & bestellen: 088 999 17 00

Onze klantenservice is open van 09:00 tot 17:00

Snelle Fietsen

De stad is een wirwar van hoofdstraten en zijstraten, kruisingen en rotondes. Ze liggen er om het verkeer in goede banen te leiden en de snelheid te beperken. Voor de automobilist zijn deze snelheidsbeperkingen hooguit hinderlijk, hij moet even afremmen om daarna met een beetje gas erbij zijn weg weer te vervolgen. Voor de fietser ligt dit anders, die ziet bij elke remactie zijn bij elkaar “gezwoegde” snelheid plotsklaps verdwijnen. En dan moet hij of zij weer op de pedalen om op te trekken. Wanneer er dan ook nog een behoorlijke tegenwind staat kan het een zwaar tochtje worden!

 

In dit soort gevallen is het fijn wanneer je fiets over versnellingen beschikt. Hoewel versnellingen extra onderhoud met zich meebrengen zorgen ze er voor dat je door een lichter verzet in te schakelen makkelijker kan rondtrappen. Het verdient sowieso de aanbeveling om liever voor een lichte versnelling te kiezen dit om de kniegewrichten te ontzien. Als je eenmaal op snelheid bent en weinig hoeft te stoppen kun je kiezen voor een zwaarder verzet zodat je een maximale snelheid kunt behalen. Wanneer de fiets uitsluitend voor stedelijk verkeer gebruikt wordt is het verstandig om voor een fiets met een naafversnelling te kiezen omdat deze soort versnellingen veel minder onderhoud met zich meebrengen dan de derailleur versnellingen.

 

Een andere manier om je snel door het stadsverkeer is de elektrische fiets. Het acceleratievermogen van deze fietsen is zeer groot waardoor je zelfs brommers en scooters er uit trapt bij het wegrijden. Hoewel de wielrenfiets ook ideaal is om hoge snelheden te halen is deze soort fiets niet heel erg geschikt voor de stad. Door zijn dunnen banden biedt hij minder grip dan stadsfietsen wat zeker bij glad weer snel tot ongelukken kan leiden. Daarbij zit je erg voorovergebogen op de racefiets waardoor je minder goed overzicht op het verkeer hebt en je dus minder goed kunt anticiperen. Daarnaast biedt een wielrenfiets nauwelijks mogelijkheden om bagage mee te nemen.

De stad is een wirwar van hoofdstraten en zijstraten, kruisingen en rotondes. Ze liggen er om het verkeer in goede banen te leiden en de snelheid te beperken. Voor de automobilist zijn deze snelheidsbeperkingen hooguit hinderlijk, hij moet even afremmen om daarna met een beetje gas erbij zijn weg weer te vervolgen. Voor de fietser ligt dit anders, die ziet bij elke remactie zijn bij elkaar “gezwoegde” snelheid plotsklaps verdwijnen. En dan moet hij of zij weer op de pedalen om op te trekken. Wanneer er dan ook nog een behoorlijke tegenwind staat kan het een zwaar tochtje worden!

 

In dit soort gevallen is het fijn wanneer je fiets over versnellingen beschikt. Hoewel versnellingen extra onderhoud met zich meebrengen zorgen ze er voor dat je door een lichter verzet in te schakelen makkelijker kan rondtrappen. Het verdient sowieso de aanbeveling om liever voor een lichte versnelling te kiezen dit om de kniegewrichten te ontzien. Als je eenmaal op snelheid bent en weinig hoeft te stoppen kun je kiezen voor een zwaarder verzet zodat je een maximale snelheid kunt behalen. Wanneer de fiets uitsluitend voor stedelijk verkeer gebruikt wordt is het verstandig om voor een fiets met een naafversnelling te kiezen omdat deze soort versnellingen veel minder onderhoud met zich meebrengen dan de derailleur versnellingen.

 

Een andere manier om je snel door het stadsverkeer is de elektrische fiets. Het acceleratievermogen van deze fietsen is zeer groot waardoor je zelfs brommers en scooters er uit trapt bij het wegrijden. Hoewel de wielrenfiets ook ideaal is om hoge snelheden te halen is deze soort fiets niet heel erg geschikt voor de stad. Door zijn dunnen banden biedt hij minder grip dan stadsfietsen wat zeker bij glad weer snel tot ongelukken kan leiden. Daarbij zit je erg voorovergebogen op de racefiets waardoor je minder goed overzicht op het verkeer hebt en je dus minder goed kunt anticiperen. Daarnaast biedt een wielrenfiets nauwelijks mogelijkheden om bagage mee te nemen.

De stad is een wirwar van hoofdstraten en zijstraten, kruisingen en rotondes. Ze liggen er om het verkeer in goede banen te leiden en de snelheid te beperken. Voor de automobilist zijn deze snelheidsbeperkingen hooguit hinderlijk, hij moet even afremmen om daarna met een beetje gas erbij zijn weg weer te vervolgen. Voor de fietser ligt dit anders, die ziet bij elke remactie zijn bij elkaar “gezwoegde” snelheid plotsklaps verdwijnen. En dan moet hij of zij weer op de pedalen om op te trekken. Wanneer er dan ook nog een behoorlijke tegenwind staat kan het een zwaar tochtje worden!

 

In dit soort gevallen is het fijn wanneer je fiets over versnellingen beschikt. Hoewel versnellingen extra onderhoud met zich meebrengen zorgen ze er voor dat je door een lichter verzet in te schakelen makkelijker kan rondtrappen. Het verdient sowieso de aanbeveling om liever voor een lichte versnelling te kiezen dit om de kniegewrichten te ontzien. Als je eenmaal op snelheid bent en weinig hoeft te stoppen kun je kiezen voor een zwaarder verzet zodat je een maximale snelheid kunt behalen. Wanneer de fiets uitsluitend voor stedelijk verkeer gebruikt wordt is het verstandig om voor een fiets met een naafversnelling te kiezen omdat deze soort versnellingen veel minder onderhoud met zich meebrengen dan de derailleur versnellingen.

 

Een andere manier om je snel door het stadsverkeer is de elektrische fiets. Het acceleratievermogen van deze fietsen is zeer groot waardoor je zelfs brommers en scooters er uit trapt bij het wegrijden. Hoewel de wielrenfiets ook ideaal is om hoge snelheden te halen is deze soort fiets niet heel erg geschikt voor de stad. Door zijn dunnen banden biedt hij minder grip dan stadsfietsen wat zeker bij glad weer snel tot ongelukken kan leiden. Daarbij zit je erg voorovergebogen op de racefiets waardoor je minder goed overzicht op het verkeer hebt en je dus minder goed kunt anticiperen. Daarnaast biedt een wielrenfiets nauwelijks mogelijkheden om bagage mee te nemen.

De stad is een wirwar van hoofdstraten en zijstraten, kruisingen en rotondes. Ze liggen er om het verkeer in goede banen te leiden en de snelheid te beperken. Voor de automobilist zijn deze snelheidsbeperkingen hooguit hinderlijk, hij moet even afremmen om daarna met een beetje gas erbij zijn weg weer te vervolgen. Voor de fietser ligt dit anders, die ziet bij elke remactie zijn bij elkaar “gezwoegde” snelheid plotsklaps verdwijnen. En dan moet hij of zij weer op de pedalen om op te trekken. Wanneer er dan ook nog een behoorlijke tegenwind staat kan het een zwaar tochtje worden!

 

In dit soort gevallen is het fijn wanneer je fiets over versnellingen beschikt. Hoewel versnellingen extra onderhoud met zich meebrengen zorgen ze er voor dat je door een lichter verzet in te schakelen makkelijker kan rondtrappen. Het verdient sowieso de aanbeveling om liever voor een lichte versnelling te kiezen dit om de kniegewrichten te ontzien. Als je eenmaal op snelheid bent en weinig hoeft te stoppen kun je kiezen voor een zwaarder verzet zodat je een maximale snelheid kunt behalen. Wanneer de fiets uitsluitend voor stedelijk verkeer gebruikt wordt is het verstandig om voor een fiets met een naafversnelling te kiezen omdat deze soort versnellingen veel minder onderhoud met zich meebrengen dan de derailleur versnellingen.

 

Een andere manier om je snel door het stadsverkeer is de elektrische fiets. Het acceleratievermogen van deze fietsen is zeer groot waardoor je zelfs brommers en scooters er uit trapt bij het wegrijden. Hoewel de wielrenfiets ook ideaal is om hoge snelheden te halen is deze soort fiets niet heel erg geschikt voor de stad. Door zijn dunnen banden biedt hij minder grip dan stadsfietsen wat zeker bij glad weer snel tot ongelukken kan leiden. Daarbij zit je erg voorovergebogen op de racefiets waardoor je minder goed overzicht op het verkeer hebt en je dus minder goed kunt anticiperen. Daarnaast biedt een wielrenfiets nauwelijks mogelijkheden om bagage mee te nemen.